Oj va mysigt

Kl. 21.24 säger Gustav:
- Nu har jag somnat i soffan säkert 10 ggr så jag går och lägger mig.
Happ, rolig du är då ^^Då kan jag sitta här med min dator istället.
'
Igår såg jag Black Swan. Oscarsnominerad/belönad (kommer inte ihåg om den vann/vilka priser den vann) film. Sådana filmer har en tendens att vara lite knepiga, i alla fall nu de senaste året. För tio år sedan var filmerna enkla och känslosamma, idag måste man för att vara kreativ hitta på något som inte innefattar de vanligaste känslorna, och om de gör det ska de framställas på ett annorlunda sätt. Den här filmen var precis så konstig som jag trodde att den skulle vara, och tyvärr betyder det att den inte var så bra. Handlingen går ut på att huvudpersonen Nina är en duktig balettdansös och lyckas få huvudrollen till den nya uppsättningen av Svanprinsessan. Därmed sparkas den tidigare stjärnan som i och med det försöker ta självmord. Självklart kommer det en ny tjej och Nina får för sig att hon försöker ta hennes roll, och hon börjar hallucinera. Dessa hallucinationer är oftast ganska äckligt framställda (exempelvis drar hon bort massa skinn från fingret, drar ut fjädrar ur ryggen m.m.). Så om du tycker om lite konstiga, smått läskiga filmer är det här en film för dig. Annars klarar du dig bra utan att ha sett den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0