Dygnets timmar

Jag har vänt på dygnet, och jag tycker inte riktigt om det. Dels så innebär det att jag har stora svårigheter att ta mig upp på morgonen, vilket egentligen inte borde vara särskilt svårt efter 7 timmars sömn. Men för en som mig som behöver säkert 10 timmars sömn känns 7 timmar som att man har sovit ungefär 3. Sedan är jag aldrig tillräckligt smart på kvällarna och går och lägger mig trots att jag inte är supertrött. Nej, jag väntar tills jag suttit och gjort ingenting i minst 30 minuter, sen drar jag mig mot sängen. Denna rutin känns inte optimal. Det vore så mycket bättre ifall jag bara slet mig upp ur sängen på morgonen, gick runt i dvala i en dag och sen var dygnet på sin plats igen. Jag tror att om jag klev upp på mornarna skulle jag hinna med så mycket mer på de få timmar jag ändå är vaken. Hmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0