Nyanser av gult

Vad jag är glad att våran lägenhet har en balkong. Jag tror jag skulle bli tokig om det inte fanns någon möjlighet till sol eller frisk luft utan att behöva gå ner på gården bland grannarna. Idag har jag spenderat hela eftermiddagen här ute på balkongen. Först var det väldigt varmt när solen låg på, och nu när solen inte når längst in på balkongen längre har jag en filt att vira runt mig. Enda nackdelen med att ha en balkong, särskilt neråt södra delarna av Sverige, är att så fort man vill kunna vara på den måste man ta med sig en trasa för att torka bort ett tjockt lager av gult pollen. Det är himla olyckligt att pollensäsongen måste vara på våren (men väldigt förståeligt ur trädens synpunkt) eftersom det är på våren man vill sitta på balkongen mest! Den första värmen, första ljuset. Mitt på sommaren vill man hellre åka och bada. På hösten är det i och för sig också väldigt trevligt att njuta av årstiden på balkongen, men då är man inte i lika stort behov av solljus som man är på våren. Nä, det optimala vore ifall träden kunde hitta ett trevligare sätt att föröka sig på.

Kommentarer
Postat av: Jenny Sandberg

det vore bra om de kunde lista ut ett annat sätt att föröka sig, med tanke på vad det skulle underlätta för så många människor ;D

2011-05-18 @ 18:16:37
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0