Trollmors vaggvisa

Alltså, den här helgen har varit så fullspäckad! Nästa vecka kommer bli minst likadan eftersom det är tenta nu på fredag. Men jag börjar med att återge vad som har hänt.
Torsdag
HÅKAN! Behöver jag säga mer?
Fredag
Packar två stora väskor på morgonen för att få med mig böcker till seminariet, dubbla matlådor plus massa kläder. Allt detta eftersom efter seminariet skulle vi i underhållningsmästeriet repa en låt som vi skulle framföra på sittningen på kvällen. Repet gick bra, och vi fick gott om tid att byta om till sittningen. Själva framförandet gick huuur bra som helst! Jag var galet nervös innan. Mest för att jag, av alla människor, skulle spela piano. (Ni som känner mig sen innan vet att piano inte är mitt första val). Det var så att ingen annan kunde spela, och jag var den som typ kunde ta ackorden. Det var en lätt låt iaf (Bad romance)! Nästa framförande får det bli någon annan som spelar! Men oj vad jag har saknat adrenalinkicken av att vara på scen...
Lördag
Liite bakis, men inte så att jag sov bort dagen eller på annat sätt förstörde den. Jag och Gustav åkte på Häggviks Outlet. Jag shoppade två smycken och Gustav köpte 4 t-shirts, en kofta och en tjocktröja. Sedan skulle vi till hans familj och äta middag. Föräldrarna var och firade Valborg någon annan stans så det var bröderna + jag och (e)Lisa. Vi åt grillat kött m ljummen potatissallad. Till efterrätt blev det marängswiss (stavning och uttal någon?). Sedan spelade vi pictionary och såg film. Riktigt bra kväll!
Söndag
Idag har varit en småseg dag. Har handlat mat, och städat lägenheten. Inte så mycket annat och trots det har dagen svishat förbi alldeles för fort. Varför blir det så?
'
Nu börjar som sagt en tentavecka. Blir till att köra hårt eftersom jag har halva kurslitteraturen kvar att läsa! Voy voy..

Kommentarer
Postat av: Pappa

Marängsviss & det uttalas som det låter :)

2011-05-02 @ 14:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0