Att spendera tid med sig själv

För andra fredagen i rad var min plan att ha en myskväll framför tvn med Gustav. Återigen lyckades han planera annorlunda. Så jag har därför fått en helkväll med mig själv. Till att börja med har jag varit inne i stan och shoppat lite. Mest småsaker, men jag tycker det är rätt trevligt att bara strosa omkring. Jag vet om att jag är i behov av ensamhet med jämna mellanrum, men det är svårt att finna det här nere om man inte vill sitta inne i lägenheten. Därför har jag upptäckt att jag är väldigt bra på att vara ensam bland människor. Det optimala då jag vill vara ensam är att gå ut i skogen. Men i skogen här möter man alltid människor. Därför är det nästan lättare att vara ensam bland många människor. När jag går i stadens djungel och har massa tid på mig kan jag finna det ganska rogivande. Men det är väldigt viktigt att jag har mycket tid. Är jag det minsta tidspressad kan lugnet enkelt vända till stress och folkmasse-fobi. Idag var en sån dag med mycket tid.
För att fortsätta med njuta av min egen ensamhet lyxade jag till det med ett bad och en hårimpackning nu under kvällen. Och det lyxigaste av allt - en skönlitterär bok! Fastade så i boken att skummet försvann och badvattnet blev kallt. När jag kollade på klockan hade det gått över en timme. Mys!
Nu ska jag ta en bit mörk choklad, lägga mig i soffan under en filt och läsa till ögonlocken blir allt för tunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0