Måla måla måla

Nu var det dryga veckan sen jag publicerade någonting här sist. Så kan det gå när livet kommer emellan! Här kommer en lite uppdatering om vad jag pysslat med. Som rubriken säger så har jag målat, och målat, och målat. Men jag ska inte börja där, utan först tänkte jag berätta om nationaldagen. 

I onsdags hade Gustav planerat picknick! Hela familjen Wiklundh + mig och Lisa åkte till Ulriksdals slott med picknickkorgar och div leksaker. Riktigt härligt hade vi det! Himla skönt att ta en dag och göra ingenting fastän man tagit sig iväg och gjort något. 

(bilden kommer från Viktor)

Dagen efter, alltså i torsdags tog jag mig ut till Arlanda och flög upp till Umeå. Jag gick runt på stan och letade tights att springa i medan familjen jobbade klart för dagen. Sen blev det en lugnt kväll. På fredagen började måleriet för min del. Sen på kvällen kom även Gustav upp. Så den här helgen har vi målat hus.. oj vad vi har målat! Vi var också en sväng till Sävar för att kolla igenom mormor och morfars hus och fika med morfar. I söndags passade vi även på att spela lite brännboll med Kajsa. 

I morgon ska jag leka taxi, och Kajsa ska in och operera bort en körtel från halsen. Får se hur hon mår efter det. Hon har blivit stucken med massa nålar de senaste dagarna, så troligtvis kommer hon nog känna att det är skönt att det är över.

Nu tänkte jag kolla om Kajsa vill ha lite glass, sen tänkte jag lägga mig och läsa! Skönlitterärt såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0