Problemet med skor

I veckan har jag varit och letat golfskor. Jag tyckte att det kunde vara en smart investerin i och med den kommande golfresan på lördag! Men tji fick jag. Efter några affärer för många fick jag situationen förklarad för mig. Av någon anledning är de flesta golfsko-modeller väldigt stora i storlekarna. Så min vanliga storlek 36 kändes som en storlek 38 på mina fötter, typ. Jag insåg rätt fort att jag fick leta efter storlek 35 istället. Dock är det så att för några år sedan tillverkades dam-golfskor från storlek 35 och uppåt. Men hos flera återförsäljare var det detta skor som stod kvar på hyllan efter rean. Det gjorde att återförsäljarna slutade köpa in storlek 35-36, och om det inte finns någon efterfrågan slutar tillslut tillverkarna att göra dessa storlekar. Men alla juniorskor då, tänker ni säkert. De måste väl tillverka skor för barn? Ja, det gör de. Men de fleska skor för barn och juniorer ser ut som en vanlig streetsko. Jag söker en golfsko som har vettiga "dobbar" och är vattenavvisande. Tydligen finns det endast en sådan juniormodell. EN. Annars måste jag specialbeställa från nätet utan att ha provat...
Som ni kanske förstå blev det inga golfskor för min del. Jag tröstshoppade mig ett par klackar på rean istället. Dessa fina blev det för halva priset:

Kommentarer
Postat av: Jenny Sandberg

Dilemma

2012-05-11 @ 06:08:46
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0