Tänk att en kopp kaffe kan smaka så gott

Igår hade jag inte seminarie förrän kl.15 på eftermiddagen. Så bortsett från att jag tvättade på morgonen, spenderade jag större delen av förmiddagen på balkongen. Vid lunch höll jag på att smälta bort! Fick sätta mig inne och plugga en stund då. Efter seminariet stannade jag på universitetet eftersom Riddarna (Fru Justitias Riddare) bjöd styrelsen på middag - ärtsoppa, pannkaka och blå punsch!
Idag har vädret varit minst lika bra! Jag blir på så himla bra humör när man vaknar utsövd, har gott om tid på sig på morgonen (jag han tom plugga lite och dricka kaffe på förmiddagen) och sen åka in till seminarie kl.10.
Jag märker stor skillnad på mig själv nu när lägenheten änligen inte innehåller byggare eller byggdamm längre. Särskilt då vädret är så himla bra som det har varit de här dagarna. Jag kommer på mig själv med at gå och nynna på gamla folklåtar, och en vanlig kopp kaffe smakar så fantastiskt mycket bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0